Stránka 1 z 1
DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 09 čer 2025, 20:47
od Vladimir66
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 10 čer 2025, 10:21
od nostalcomp
Paráda, díky za tip. Dosud jsem pro malé motorky používal L293D, ale tohle na jednočipu ušetří 2 nedostatkové piny (při 2 motorech). A navíc je to "normální" (rozuměj THT DIP) součástka, co se dá vzít do ruky

Takže určitě vyzkouším. Už mám objednáno.
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 10 čer 2025, 11:22
od fulda
Ahoj,
já jsem k těmto budičům od jisté doby trochu opatrný. Jak správně Vláďa píše - pro malé motory jsou OK, ale někdy jsem se pokusil použít
L9110 v něčem trošku svižnějším a zjistil jsem, že výstupní tranzistory jsou naprosto zoufalé.
Tedy jsou neuvěřitelně pomalé (jsou pomalé i na unipolární a přitom jsou to bipolární). Takže pwm není _|¯|_|¯|_ ale spíš _/¯\_/¯\_.
Mají zoufalý úbytek napětí, takže při nějakém významnějším proudu (jakémkoli jiném než je uvedeno v příkladové tabulce v DS) je výkonová ztráta tragická a pekelně se hřejí. Nemluvě o tom, že dáte 9V baterku k ní 9V motor, ale v nejlepším na motoru dostanete 7V.
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 10 čer 2025, 11:34
od nostalcomp
Tak uvidíme, až TA6586 dorazí. S L9110 jsem zatím nepracoval, ale to, že docela topí, je zmiňováno často. V odkazovaném článku je napsáno, že "Pokud jsou však oba vstupy v H nebo v L, jsou oba výstupy v podstatě ve třetím stavu, nikoli v L, jak je uvedeno", má to znamenat, že to neumí brzdit?
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 10 čer 2025, 19:05
od Vladimir66
L9110 mi do robotu nesmí. Jediné drivery, které mi za ty roky shořely,
ačkoliv jsem je použil na obyčejné "plastové" TT-motory.
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 11 čer 2025, 14:01
od petr-kubac
Asi si budeme muset zvyknout na "čínský způsob dělání elektroniky"
Cituji datasheet TA6586 :
"absolute maximum current" - 9A "typical continuous current - 5A"
TO je více než odvážné na pouzdro DIP8, které ani nepočítá s chladičem.
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 11 čer 2025, 14:18
od fulda
Tak z hlediska toho pouzdra to není tak strašné ne?
jestli dobře čtu ten datadseet, tak voltage dropout je 0,8V, při proudu 5A je výkonová ztráta 2,5W. Podle
TOHOTO dokumentu je výkonová ztráta DIP pouzdra zhruba 2W znamená, že se pouzdro při 25°C ohřeje na 150°C. Takže při 2,5W to bude jen o málo větší teplota a ten obvod se samovolně vyletuje

Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 13 čer 2025, 06:44
od Vladimir66
zkušenost velí návrh zapojení předimenzovat a mít rezervu při běžném používání.
takže např. jako náhrada L293 by to mělo fungovat.
na čipu nejsou žádné chladící plošky, což varuje před nějakým zásadním zatížením.
Re: DC driver TA6586 DIP8
Napsal: 13 čer 2025, 12:59
od petr-kubac
Souhlasím, jen je opravdu třeba si zvyknout na "čínský styl" - to jest katalogový list - je součást reklamy na součástku, nikoliv pravdivé, neřkuli dokonce doopravdy naměřené technické informace pro konstruktéra.
Třeba moje notoricky známá historka s tranzistory, které nešly prorazit vysokým napětím, což - není pozitivum "že jsou odolnější", ale (bohužel) příznak toho, že jejich vnitřní struktura je zcela jiná než typ, za který se vydávají.