Hned na začátku uvedu že v bastleni jsem takový věčný začátečník, dlouhé roky mám doma vybavicku, ale nikdy jsem se k tomu nedostal tak, abych tvořil skvělé systémy, jak jistě někteří z vás.
Nicméně již delší dobu mám v hlave projekt, který mi logicky vzato nepřišel tak náročný a rozhodl jsem se, že to může být ten dobrý způsob jak se dostat do světa bastleni. Ale jak se ukázalo, jak mé znalosti, tak umělá inteligence má své limity
Teď již k projektu: chci vytvořit bezdrátový buzzer systém do hospodského kvízu, které pořádám. Tak aby byla jedna centrála připojena na PC, která bude spouštět hru a zaznamenávat kdo jako první zmáčkl svůj buzzer, popřípadě řídit hru skrze ovládací tlačítka. Každý stůl bude mít svůj buzzer. Buzzer bude tlačítko, které uživatel může zmáčknout když zná odpověď a ostatním se stopne možnost "odpovídat". Pro uživatele má obsahovat pouze tlačítko a pak informačních diodek.
Uměla inteligence mi sebevědomě nadiktovala seznam komponent a já stejně sebevědomě nakoupil.
Centralu řeším přes Shift registry a ta zatím nějak funguje. Ale potřebuju vytvořit první tlačítko a to mi bohužel dělá problém už od startu.
Na jedno tlačítko mám tento seznam komponent:
+Arduino nano
+Lithiovou baterií 600mah 3,7v
+Nabíjecí modul tp4056
+Step-up měnič mt3608
+NRF24L01 modul pro bezdrátovou komunikaci
+Stabilizátor napětí na 3,3v na nfr24l01 modul
+Samotné tlačítko
+On/off tlačítko
+Diody
Začal jsem s bastlenim. Jako první jsem propojil baterií na tp4056 (na b+ a b-). Dále jsem z tp4056 skrze on/off tlačítko zapojil na step-up měnič. (Out+ na tp4056 jde na VIN+ (skrze on/off) na step-up menici. OUT- Jde na VIN-)
A tady bohužel začíná můj problém. Okruh jsem zapnul (baterie nabitá) a změřil napětí na výstupu stepup měniče- 0,45v. Bohužel když otáčím šroubkem na měniči, tak hodnota se nemění. Zkoušel jsem to prepajet, ale bez výsledku. Potřebuju hodnotu zvýšit na 5v abych mohl napájet Arduino, ale nejsem toho schopný dosáhnout.