My name is Pascal, I'm a French (software) engineer living in Prague. I apologize in advance for the message in English, as Czech is not my strong suit yet. The forum rules don't seem to mention any mandatory language, so I hope this is ok. If not, you can find a Czech (automatic) translation below, and I'll do my best to keep the conversation in Czech.
I saw your stand at the Maker Fair in Prague a few days ago.
I currently have a pet project, which is to replicate the following game, which currently only exists in Canada:
Each floor tile is a RGB pixel and a touch (very likely by induction) sensor. It receives RGB commands from a computer, and sends back touch signals.
I myself have limited experience with electronics, having done a few experiments with Arduino, but not much more. I'm therefore looking for some technical help in finding the best setup to achieve this.
This can be paid mentoring / collaboration, and I am open to any level of engagement.
Currently, here is what I assume will be the cheapest/easiest way:
- ESP32 in each tile, connected to an induction sensor.
- Each ESP32 is connected to a wifi network, from which they get their commands and send their signal.
I am currently wondering whether having ~400 ESP32 connected to the same wifi network won't make the communication too slow for the game (each pixel must be updated ASAP constantly). In which case we better use wired lower-level protocols (DMX/ArtNet? or something else?)
Thanks for any answer

~~~~~~~~~~~~~~
Před pár dny jsem viděl váš stánek na Maker Fair v Praze.
V současné době mám pet projekt, který má replikovat následující hru, která v současnosti existuje pouze v Kanadě:
Každá podlahová dlaždice je RGB pixel a dotykový (velmi pravděpodobně indukční) senzor. Přijímá příkazy RGB z počítače a odesílá zpět dotykové signály.
Sám mám omezené zkušenosti s elektronikou, udělal jsem pár experimentů s Arduinem, ale nic moc víc. Hledám proto nějakou technickou pomoc při hledání nejlepšího nastavení, jak toho dosáhnout.
Může se jednat o placený mentoring / spolupráci a jsem otevřen jakékoli úrovni zapojení.
V současné době předpokládám, že nejlevnější/nejjednodušší způsob bude následující:
- ESP32 v každé dlaždici, připojené k indukčnímu senzoru.
- Každé ESP32 je připojeno k wifi síti, ze které získávají své příkazy a vysílají svůj signál.
Momentálně mě zajímá, jestli mít ~400 ESP32 připojených ke stejné wifi síti nezpomalí komunikaci příliš pro hru (každý pixel musí být neustále aktualizován ASAP). V tom případě je lepší použít kabelové protokoly nižší úrovně (DMX/ArtNet? nebo něco jiného?)
Děkuji za jakoukoliv odpověď
