Jak přidat knihovnu
Jak přidat knihovnu
Stáhnout a umístnit knihovnu pro displej Nokia5110 není pro většinu žádný problém, pro mě bohužel ano.
Popíši jak jsem postupoval V IDE 1.6.3.
- stáhl na plochu PC zazipovanou knihovnu LCD5110_Basic.
- stisk Projekt
- stisk Include Libary
- stisk Add. ZIP Libary
Nyní se objeví tabulka, kde je třeba vyplnit 2 řádky:
nahoře Look in:
dole File name:
2X jsem se pokusil řádky vyplnit - 2x se ZIP rozbalil, ale jinde než měl.
Mohl by mě někdo podrobně popsat, jak postupovat při vyplňování, hlavně těch dvou řádek?
Nebo jesli je možné a vhodné přenést již rozbalené soubory do "libraries".
Rozbalené podsoubory jsou ale jiné než ostatní v "libraries".
Popíši jak jsem postupoval V IDE 1.6.3.
- stáhl na plochu PC zazipovanou knihovnu LCD5110_Basic.
- stisk Projekt
- stisk Include Libary
- stisk Add. ZIP Libary
Nyní se objeví tabulka, kde je třeba vyplnit 2 řádky:
nahoře Look in:
dole File name:
2X jsem se pokusil řádky vyplnit - 2x se ZIP rozbalil, ale jinde než měl.
Mohl by mě někdo podrobně popsat, jak postupovat při vyplňování, hlavně těch dvou řádek?
Nebo jesli je možné a vhodné přenést již rozbalené soubory do "libraries".
Rozbalené podsoubory jsou ale jiné než ostatní v "libraries".
Re: Jak přidat knihovnu
Postup vypadá v pořádku. Pro jistotu jsem si to teď podle něj taky udělal. Mám sice verzi novější (1.6.7) ale jinak to bylo taky takhle. Po vyplnění té tabulky jak píšeš (tj. určení souboru s knihovnou) se mi do mého pracovního adresáře, kde bydlejí všechny mé skripty (nastavuje se v menu File / Preferences hned první položka "Sketchbook locaction"), přidal do adresáře libraries nový jménem LCD5110_Basic a v něm několik podadresářů jak bych čekal. Následně (bez restartu IDE) jsem v menu Sketch / Include Library vybral tu novou (musel jsem zalistovat hodně dolů do sekce Contributed libraries), tím se mi na první řádek sketche přidalo
) a bylo to. Zkušebně jsem napsal krátký prográmek, přeložit šel, ale displeje nemaje, dál jsem nepokračoval.
že by to nefungovalo, mě napadají jen tyhle věci: to nastavení místa, kde máš sketche, viz výše. Kam to máš nastavené? A za druhé, nebylo by možné, že při té instalaci místo abys Arduino IDE "dal" ten soubor, že ho nějak "spustíš" a tvůj operační systém proto zavolá nějakou jinou aplikaci na práci se ZIPy, která ti to někam rozbalí?
#include <LCD5110_Basic.h>
(díky Dexi 
že by to nefungovalo, mě napadají jen tyhle věci: to nastavení místa, kde máš sketche, viz výše. Kam to máš nastavené? A za druhé, nebylo by možné, že při té instalaci místo abys Arduino IDE "dal" ten soubor, že ho nějak "spustíš" a tvůj operační systém proto zavolá nějakou jinou aplikaci na práci se ZIPy, která ti to někam rozbalí?
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
Re: Jak přidat knihovnu
Špatně je moje odklikávání po stisku "Add. ZIP Libary" kdy se zobrazí se přiložená tabulka. Nahoře česky text: Vyberte soubor typu ZIP nebo adresář, který obsahuje knihovnu, kterou chcete přidat.
nahoře Look in: řádka a předpředepsáno uzivatel
dole File name:
Při snaze označit ZIP LCD5110_Basic, který mám na ploše PC, se mě chybným klikáním asi rozbaluje jinde než má. Přitom ale mezi ostatníma knihovnama je zobrazen a po kliknutí se zapíše 1 řádka sama do programu. Ale u dalších řádek při kompilaci hlásí chybu. Takto prog. chybu nehlásí.Chybové hlášení:( když odstraním u 3 řádky // )
Arduino: 1.6.3 (Windows 7), Vývojová deska: "Arduino Uno"
Nokia5110_pokusy_1.ino:3:1: error: 'LCDnokia5110' does not name a type
Chyba kompilace.
Rád zaplatím předem tomu, kdo by se pokusil mě navádět přes telefon.
nahoře Look in: řádka a předpředepsáno uzivatel
dole File name:
Při snaze označit ZIP LCD5110_Basic, který mám na ploše PC, se mě chybným klikáním asi rozbaluje jinde než má. Přitom ale mezi ostatníma knihovnama je zobrazen a po kliknutí se zapíše 1 řádka sama do programu. Ale u dalších řádek při kompilaci hlásí chybu. Takto prog. chybu nehlásí.
Kód: Vybrat vše
#include <LCD5110_Basic.h>
#include<SoftwareSerial.h> // knihovna pro komunikaci s pocitacem
// LCDnokia5110 lcd(7,6,5,4,3); //propojení pinů displeje s arduinem
char buffer[12];
void setup() {
Serial.begin(9600);
// lcd.LcdInitialise(); //inicializujeme displej
// lcd.LcdClear(); //vyčistíme ho
// lcd.GotoXY(2,1); //přejdeme na pozici x=2, y=1
// lcd.LcdString(”Servotester ”); //uvítací nápis
delay(1000);
}
void loop() {
}
Arduino: 1.6.3 (Windows 7), Vývojová deska: "Arduino Uno"
Nokia5110_pokusy_1.ino:3:1: error: 'LCDnokia5110' does not name a type
Chyba kompilace.
Rád zaplatím předem tomu, kdo by se pokusil mě navádět přes telefon.
Naposledy upravil(a) fin dne 07 kvě 2016, 09:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak přidat knihovnu
PROSÍM, na vkládání zdrojáků tu máme tlačítko Code!
EDIT: Díky za opravu
EDIT: Díky za opravu

"all your robots are belong to us"
robodoupe.cz
robodoupe.cz
Re: Jak přidat knihovnu
Takhle:(ale ty čísla se mi zdají podezřele hezká. Je to opravdu připojené na tyhle piny?)
Kód: Vybrat vše
LCD5110 lcd(7,6,5,4,3);
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
Re: Jak přidat knihovnu
Propojení pinů displeje s arduinem je z "Servotester" RC revue 3/2015 (3.část str18.) od ing.Tomáše Petržela.
Pokusím se jej poslat. Dobře jsou na www//rcrevue.cz/ke-stazeni/ pod - programy ostatní - hned na prvním místě.
Pokusím se jej poslat. Dobře jsou na www//rcrevue.cz/ke-stazeni/ pod - programy ostatní - hned na prvním místě.
Naposledy upravil(a) fin dne 07 kvě 2016, 21:06, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak přidat knihovnu
Toto je začátek programu " Servotester ".
Kód: Vybrat vše
#include <Nokia5110.h> //Knihovna pro display
#include <Servo.h> //Knihovna pro serva
#include <SoftwareSerial.h> //Knihovna pro komunikaci s počítačem
LCDnokia5110 lcd(7,6,5,4,3); //propojení pinů displeje s arduinem
//v závorce piny arduina ketré propojíme s:
//RST,CE,DC,DIN,CLK,
//poslední tři piny na displeji jsou napájení
//VCC (5 V),
//podsvětlení (u mého displeje připojeno na zem)
//a zem (GND)
Servo servo1; //deklarujeme si dvě serva
Servo servo2;
int menu = 1; //definujeme si číselnou proměnnou,
//která bude určovat mód
int ledPin = 13; //na pinu 13 je na arduinu interní LED dioda
int testvstup = 10;
char buffer[12]; //buffer pro převod čísla na znaky pro display
long int zachvev; //pomocná proměnná pro podprogram tlačítko
int i; //proměnná do smyček
unsigned long delkapulzu;
//--------------------------------------------------
void setup() { //část, která po spuštění proběhne jen jednou
Serial.begin(9600); //spustíme komunikaci s počítačem (viz. předch. díly)
pinMode(ledPin, OUTPUT); //nastavíme pin s LED jako výstup
pinMode(testvstup, INPUT);
lcd.LcdInitialise(); //inicializujeme displej
lcd.LcdClear(); //vyčistíme ho
lcd.GotoXY(2,1); //přejdeme na pozici x=2, y=1
lcd.LcdString(”Servotester ”); //uvítací nápis
servo1.attach(8); //vyhradíme pro připojení serv piny 8 a 9
servo2.attach(9);
attachInterrupt(0, tlacitko, RISING);
//definujeme přerušení od tlačítka na pinu 2,
//které se vyvolá při přechodu z vyp do zap RISING
zachvev = millis(); //millis jsou vnitřní hodiny,
//které ukazují čas od spuštění v ms
delay(1000); // pauza 1s
}
//------------------------------------------------
Re: Jak přidat knihovnu
Vždyť jsem to už psal. Ten třetí řádek má být jak jsem psal minule. To je deklarace proměnné lcd. Jméno typu musí souhlasit s tím, co je v knihovně. Sketch z RC Revue používá jinou knihovnu, kde se ten typ zjevně jmenuje jinak. V knihovně co máš ty, se ten typ jmenuje LCD5110. Chybová hláška znamená, že překladač to, cos tam napsal, nezná jako typ, co by se dal použít k deklaraci proměnné (totéž by měl říct když u běžného jména typu uděláš překlep, zkus si to).
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
Re: Jak přidat knihovnu
Děkuji za upozornění. Přehlédl jsem, že řádka " LCD5110 lcd(7,6,5,4,3); " je napsána jinak. Nyní je kompilace s touto řádku v pořádku.
Ale u dalších řádek kde je nyní "//" je to samé. jestliže je na příklad řádka // lcd.LcdInitialise(); bez "//" je chybové hlášení:
Arduino: 1.6.3 (Windows 7), Vývojová deska: "Arduino Uno"
Užita knihovna LCD5110_Basic v adresáři: C:\Users\uzivatel\Documents\Arduino\libraries\LCD5110_Basic (legacy)
Užita knihovna SoftwareSerial v adresáři: C:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\libraries\SoftwareSerial
C:\Program Files\Arduino\hardware\tools\avr/bin/avr-g++ -c -g -Os -w -fno-exceptions -ffunction-sections -fdata-sections -fno-threadsafe-statics -MMD -mmcu=atmega328p -DF_CPU=16000000L -DARDUINO=10603 -DARDUINO_AVR_UNO -DARDUINO_ARCH_AVR -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\cores\arduino -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\variants\standard -IC:\Users\uzivatel\Documents\Arduino\libraries\LCD5110_Basic -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\libraries\SoftwareSerial C:\Users\uzivatel\AppData\Local\Temp\build271468399527642233.tmp\Nokia5110_pokusy_1.cpp -o C:\Users\uzivatel\AppData\Local\Temp\build271468399527642233.tmp\Nokia5110_pokusy_1.cpp.o
Nokia5110_pokusy_1.ino: In function 'void setup()':
Nokia5110_pokusy_1.ino:11:7: error: 'class LCD5110' has no member named 'LcdInitialise'
Chyba kompilace.
Nedivil bych se , jestli se mnou ztratíte trpělivost. Nerad bych to ale vzdal , bez použití displeje bych byl u konce.
Ale u dalších řádek kde je nyní "//" je to samé. jestliže je na příklad řádka // lcd.LcdInitialise(); bez "//" je chybové hlášení:
Arduino: 1.6.3 (Windows 7), Vývojová deska: "Arduino Uno"
Užita knihovna LCD5110_Basic v adresáři: C:\Users\uzivatel\Documents\Arduino\libraries\LCD5110_Basic (legacy)
Užita knihovna SoftwareSerial v adresáři: C:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\libraries\SoftwareSerial
C:\Program Files\Arduino\hardware\tools\avr/bin/avr-g++ -c -g -Os -w -fno-exceptions -ffunction-sections -fdata-sections -fno-threadsafe-statics -MMD -mmcu=atmega328p -DF_CPU=16000000L -DARDUINO=10603 -DARDUINO_AVR_UNO -DARDUINO_ARCH_AVR -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\cores\arduino -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\variants\standard -IC:\Users\uzivatel\Documents\Arduino\libraries\LCD5110_Basic -IC:\Program Files\Arduino\hardware\arduino\avr\libraries\SoftwareSerial C:\Users\uzivatel\AppData\Local\Temp\build271468399527642233.tmp\Nokia5110_pokusy_1.cpp -o C:\Users\uzivatel\AppData\Local\Temp\build271468399527642233.tmp\Nokia5110_pokusy_1.cpp.o
Nokia5110_pokusy_1.ino: In function 'void setup()':
Nokia5110_pokusy_1.ino:11:7: error: 'class LCD5110' has no member named 'LcdInitialise'
Chyba kompilace.
Nedivil bych se , jestli se mnou ztratíte trpělivost. Nerad bych to ale vzdal , bez použití displeje bych byl u konce.
Re: Jak přidat knihovnu
Ještě chvilku vydržím
(doufám, že naopak vydržíš ty, že to nedostaneš na podnose, ale že to postupně dávkuju, snad se ti to tím líp osvětlí)
Doplňuji můj předchozí příspěvek: nejenomže musí souhlasit jméno typu, ale taky jména těch metod, které ten typ (třída objektu) poskytuje. To říká ta další chybová hláška "'class LCD5110' has no member named 'LcdInitialise'" = "ten objekt nemá funkci jménem LcdInitialise".
To, co je v RC Revue, je jiná knihovna, která umí možná ovládat stejný displej, ale prostě je jiná. Musíš se podívat do té tvojí, co a jak se tam použije. Buď v dokumentaci (tam, kam se to instalovalo, je adresář Documentation a tam je PDF manuál) anebo ve zdrojáku knihovny. Při té příležitosti doporučuju zkontrolovat pořadí pinů, určitě se to musí v těch dvou různých knihovnách napsat v jiném pořadí!

Doplňuji můj předchozí příspěvek: nejenomže musí souhlasit jméno typu, ale taky jména těch metod, které ten typ (třída objektu) poskytuje. To říká ta další chybová hláška "'class LCD5110' has no member named 'LcdInitialise'" = "ten objekt nemá funkci jménem LcdInitialise".
To, co je v RC Revue, je jiná knihovna, která umí možná ovládat stejný displej, ale prostě je jiná. Musíš se podívat do té tvojí, co a jak se tam použije. Buď v dokumentaci (tam, kam se to instalovalo, je adresář Documentation a tam je PDF manuál) anebo ve zdrojáku knihovny. Při té příležitosti doporučuju zkontrolovat pořadí pinů, určitě se to musí v těch dvou různých knihovnách napsat v jiném pořadí!
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.