Můj první robot.

Chcete si postavit robota, ale tak nějak nevíte kudy do toho?
Krysot
Příspěvky: 28
Registrován: 05 led 2020, 15:31

Můj první robot.

Příspěvek od Krysot »

Hezký den.
Robotika mě vždy fascinovala a po tom, co jsem nabral trochu povrchních znalostí bych chtěl jít trochu víc "do jádra".
Mám již nějaké zkušenosti s Arduinem, robotickými stavebnicemi typu VEX IQ a Mindstorms a něco málo s elektronikou (jednoduchá zapojení malé opravy), tak jsem se rozhodl, že bych si postavil nějakého "opravdového" robota. Nicméně jsem úplný začátečník, proto jsem založil toto téma, kde bych chtěl během stavby svého robota přidávat dotazy na různé problémy, na které jistě narazím. ;)

(prozatimní,jednoduchý, velmi nekonkrétní a teoretický) Návrh:
1. Cílem je postavit robota, který bude jezdit rovně a přesně zatáčet, pokud se to vydaří mohl by se i vyhýbat překážkám: http://petr-kubac.blog.cz/1205/infrared ... era-potesi Pokud možno by měl robot obsahovat co nejméně součástí koupených jako hotové a co nejvíc součástí vyrobených doma . Cíl hodně vzdálené budoucnosti je pak ježdění po čáře.
2. Robot bude mít dva motory (zatím si nejsem jistý jestli vpředu nebo vzadu) a pomocné kolečko, motory chci řídit H-můstky vlastní konstrukce. A zajisté budu také potřebovat enkodéry, tady mé znalosti končí, takže prosím o radu, jaké zvolit? Kupovat vyrábět? Mechanické, světelné? Taky nevím, jaké použít motory a převodovky. Dají se převodovky nějak (jednoduše, protože nějak to vždycky jde, že? :D ) doma vyrobit? Zatím jsem z jedné hračky vymontoval něco takového: https://www.aliexpress.com/item/4000157 ... b201603_53
Akorát, že převodovka má výstup jen na jednu stranu, takže není moc kam dát enkodér.
3. Doma leptané plošné spoje. Nějaké tipy, co doma používáte a co se nejlépe osvědčilo? Zatím si chci vyzkoušet řízení modulů s Arduinem. Později bych si chtěl vymyslet vlastní napájení a vlastní desku s ATmegou.