Jak vymenzit vůli

Postup stavby, dotazy, úspěchy, slepé uličky a zkušenosti
kolbaba71
Příspěvky: 378
Registrován: 12 říj 2013, 17:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od kolbaba71 »

Nevím, zda byl dotaz myšlen takto, ale asi by se hodilo napsat, že páka je z 2,5mm železného plechu.
jova
Příspěvky: 348
Registrován: 16 pro 2013, 11:40

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od jova »

2,5mm, to je materiálu dost. Polož to na něco ocelového, ideálně kovadlinu, a v místě kde to potřebuješ, o těch 0,1 zmenšit, do toho bouchni několikrát vedle sebe průbojníkem. Materiál se ztenčí a roztáhne do strany. Tím se té vůle zbavíš.
Grafika1.JPG
Grafika1.JPG (5.61 KiB) Zobrazeno 324 x
Uživatelský avatar
jrt
Příspěvky: 1890
Registrován: 17 úno 2013, 17:13

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od jrt »

aladin píše: 18 říj 2021, 22:07 Radši kdybys odpověděl, jak je to s šířkou řezu...
Výkresy jsem vždy zadával ve formátu dxf nebo dwg ve skutečných rozměrech a dostal jsem přesně to, co jsem namaloval. Korekci na prořez si vždy udělal program laseru sám.
Vyjímkou je řezání plastů na designových CO2 laserech (jako má třeba David na MFF), jejichž software s šířkou prořezu nepočítá, protože u reklamních předmětů se na vysokou přesnost moc nehraje. Tam obvod dílu zvětšuji o 0,1 mm a díry naopak o 0,1 mm zmenšuji a zatím mi všechno pasovalo.
jrt
jederobot.cz, hobbyrobot.cz, profirobot.cz
edurobot.cz, robodoupe.cz
Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 1156
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od fulda »

aladin píše: 18 říj 2021, 22:07 Radši kdybys odpověděl, jak je to s šířkou řezu...
To moc napsat nemůže, bo by tu musel opsat učebnici.
Ale se základní znalostí z fyziky se dá odvodit, že paprsek má tvar zhruba připomínající přesýpacích hodin. V ideálním případě je zaostřen na střed materiálu. Takže šířka řezu mimo jiné závisí na tloušťce materiálu. Potom také na tom, jak moc mají ten paprsek "trojúhelníkovitý" a tak dále.

Takže ano - obrobek z laseru není možné považovat za finálně přesný. Už jenom proto, že není kolmý. Hodně se tomu věnoval Milan Kostomlatský. Dělal různé recenze a tak. Koukni třeba sem.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
kolbaba71
Příspěvky: 378
Registrován: 12 říj 2013, 17:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od kolbaba71 »

Jak jsem něco hledal, do rukou mě přišla příruba, jenž by to mohla vyřešit. Ale je moc velká. mohl bych použít jen dva sousední šrouby ze čtyř.
20211019_223941.jpg
kolbaba71
Příspěvky: 378
Registrován: 12 říj 2013, 17:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vymenzit vůli

Příspěvek od kolbaba71 »

Jelikož se ani po dvou týdnech nedostali k ohnutí dílů, jenž jsem jim zaslal zpět, aby je ohnuli, jak bylo v objednávce, zaslal jsem jim ještě dvě nové verze páky na vypálení. Jedna je s menším otvorem, aby byla určitě bez vůle, i když bude jistý, že budu muset pilovat a druhou verzi pro přírubu. Jelikož jsem si nebyl jistý, zda šroub prostrčit zkrz a utáhnout matkou a nebo v ní udělat závity, tak jsem nechal do páky vypálit dvě sady otvorů. Samotnou páku jsem zvětšil, aby se tam příruba bez potíží vešla celá. Za těch pár desetikorun mě to stojí zkusit obě varinaty. Dohodnul jsem s nimi, že ohnuté díly, i nové páky pošlou jednou zásilkou.
Odpovědět