I2C po RS485

koudis
Příspěvky: 73
Registrován: 12 črc 2014, 23:02

I2C po RS485

Příspěvek od koudis »

Ahoj,

předem bych chtěl upozornit, že jsem naprostý začátečník, tak se mi prosím moc nesmějte :D.

Našel jsem na internetu "adapter", kterým je možné zprovoznit I2C skrze RS485.
Říkal jsem si, že by asi nebylo od věci ho vyzkoušet :). (viz. obr. 1)

Celkem to vypadá funkčně. Na různých fórech se také vyjadřují vesměs kladně.

Jediným problémem je, že celý adaptér je postaven na 74*33 (NOR s otevrenymi kolektory). Tento se ale těžko schání. Proto jsem se rozhodl použít 74HC02 (standardní NOR).

Jelikož moje zkušenosti praví, že reálné vlastnosti 74* se mohou lišit od datasheetu, rozhodl jsem se NOR nahradit na pinu RO (max481) MOSFET transistorem a uzeměným 100K odporem na Gate.
Transistor nedělá nic jiného, než že pokud je RO zhruba 5V (ve výkresu Vcc = 5V), sběrnici přitáhne dolů....

Myslíte, že zapojení na obr. 2 a obj. 1 je funkční?

Díky všem za rady :).
Obr. 1 - schema adapteru s 74LS33
Obr. 1 - schema adapteru s 74LS33
Obr. 2 - schema adapteru s MOSFET transistorem
Obr. 2 - schema adapteru s MOSFET transistorem
Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 1359
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: I2C po RS485

Příspěvek od fulda »

Teda já bych si s tím takové starosti nedělal.
Pokud se na to dobře koukám, tak tu otevřenou kolektorovitost potřebuješ na obrázku jedna jen na pinu 1 a 13. a to jsou zrovna invertory.
Takže podle toho co máš po okolí bych použil buď jiné invertory s OC a nebo bych tam nechal tu 02 a přidal za ní jednu diodu, která ti tak nějak nahradí tu otevřenou kolektorovitost. Pokud se ti zadaří a dáš tam shotky diodu, bude to o něco lepší.

A mimochodem - kolik máš na sběrnici masterů? Já ve většině případů jen jednoho, takže SCL má jen jeden směr a nemá cenu si s ním komplikovat život, prostě si vystačíš s RS422 - tedy dokonce s polovinou - budič na straně procesoru a detektor na straně slave čipu.