shield arduino a picaxe

luger
Příspěvky: 20
Registrován: 19 úno 2023, 18:25

shield arduino a picaxe

Příspěvek od luger »

Zdravím,
jsem naprostý začátečník tak prosím nekamenovat.
Začínám se učit programovat Picaxe. Blikání diod, jednoduché ovládání přes IR a fotorezistor jsem celkem zvládl. Teď se chci vrhnout na motory. Chtěl bych začít na DC motorku a servu. Jako správný amatér jsem unáhleně zakoupil shield modul pro arduino s obvody L293D a SN74HC595N. Otázka zní - jde použít i pro Picaxe ? Děkuji za dobrou zprávu
Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 1359
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: shield arduino a picaxe

Příspěvek od fulda »

Ano. Pokud to jsou shieldy toho formátu pro arduino uno, tak budou trochu blbě vypadat na nepíjivém poli, ale to tak moc neva.
Navíc to můžeš vylepšit použitím "protoboard shieldu" a udělat si z picaxe takové jako arduino :)

Obrázek
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
luger
Příspěvky: 20
Registrován: 19 úno 2023, 18:25

Re: shield arduino a picaxe

Příspěvek od luger »

Díky za rychlou reakci. Jedná se o tento driver : https://lastminuteengineers.com/l293d-m ... -tutorial/
V popisu je uvedené, že musím mít ovladače (nebo ovládací program z knihovny). Prozatím jsem to jen připojil na dig. vstup a společnou zem. Impuls z PIC tam jde, ale na výstupu k motoru nic není. Asi v tom bude nějaký zádrhel. Zkoušel jsem připojit i ext. zdroj.
Nějaká rada ?
DavidO
Příspěvky: 1133
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: shield arduino a picaxe

Příspěvek od DavidO »

Podle mě Picaxe je jako platforma už dost passé a stejně jako kdysi, ani dnes vůbec není dobré na naučení se programovat (viz např. zde). No ale jestli na tom trváš, tak nakonec je to tvoje svobodné rozhodnutí, akorát doufám, že nás pak někdo nebude obviňovat z napomáhání, když ti budem radit ;)