Levné BLDC motory

Uživatelský avatar
Dex
Administrátor
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 úno 2013, 14:26

Levné BLDC motory

Příspěvek od Dex »

Zdravím,

narazil jsem náhodou na Ali na zajímavé BLDC motory https://www.aliexpress.com/item/32869957364.html

Nezkoušel jste je někdo? ;)
"all your robots are belong to us"
robodoupe.cz
DavidO
Příspěvky: 1133
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: Levné BLDC motory

Příspěvek od DavidO »

Sorry, nezkoušel, ale mám akademický dotaz: Co v té tabulce znamená kroutící moment při zátěži "Ban Locked" u těch s velkou redukcí? Nejsem technik, tak bych myslel, že startovat pod zátěží by se nemělo smět naopak ty rychlé.
A druhá otázka, jaký je rozdíl mezi "at load" a "stall"? Chápu správně, že stall je když se motor nahrubo udržuje zastavený, kontroluje se teplota, aby nepřesáhla něco a při těch podmínkách se měří síla potřebná k držení motoru v klidu (a tedy ten kroutící moment) a třeba i proud? Ale co pak znamená ten moment at load? Nebo to je jen měření kroutícího momentu při různě omezeném proudu, jak z tabulky vypadá?
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
MartinL
Příspěvky: 252
Registrován: 24 úno 2013, 14:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Levné BLDC motory

Příspěvek od MartinL »

At load - jsou parametry při zatížení (obvykle se uvádí v režimu maximálního výkonu)
Při návrhu by měl být motor dimenzován na provoz mezi režimem maximální účinnosti a maximálního výkonu. Z toho plyne, že při návrhu by jsi měl být pod parametry At load.
Stall - jsou parametry při stojícím motoru (v tomto režimu se běžně neprovozuje - všechna energie se přeměňuje na teplo, ale odpovídá to zhruba tomu, jak to vypadá při rozběhu - proud, krouticí moment).