Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Hledám nějaký jednoduchý řešení. Jelikož pokud to vyjde ideálně, budu potřebovat 120 měřicích bodů, pokud špatně, tak skoro 200. Vzhledem k tomu, že to není jediná elektronika, co chci do jednoho segmentu dostat (v jednom segmentu bude 15 - 24 měřicích bodů), tak se tam ta elektronika musí vejít. Budu tam muset nacpat nějaký mcu a data posílat po sériové lince, jelikož i tak těch dratů do segmentu bude víc než dost. Počítám 38 silových 1mm2, dvě hadice vodního chlazení o průměru 12mm a pak asi UTP na data a napájení pomocné elektroniky. Silové kabely v plném počtu půjdou až do těla svítilny a hadice jen dvě - vodní chlazení segmentů bude v sérii. No a pak je otázka, zda do hlavy dát další mcu na zpracování dat ze segmentu, či natáhnout 7ks UTP až do těla svítilny. Elektricky je by imho bylo lepší ty kabely nepřerušovat o "mezistanici", ale zase z mechanickýho pohledu by těch kabelů bylo lepší, kdyby jich bylo méně.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
A co kolem toho dát érbek? Třeba nafukovací plovací kruh?
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Potřebuju malou, skladnou a opakovaně použitelnou detekci překážky a nárazu. Ani jedno tomu nevyhovuje.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Tak to ostatně ani ta svítilna, ne?
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Teď mne napadlo - motorkáři mají takové vesty, které jim při nehodě v mžiku nafouknou límec kolem hlavy a páteře. Ty bombičky pro nafouknutí se dají měnit, vyfouklé je to skladné. Třeba by to šlo nějak přizpůsobit a elektroniku vůbec neřešit
"all your robots are belong to us"
robodoupe.cz
robodoupe.cz
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Hele, společnost ZF se tomuto typu výzkumu věnuje celkem rigorózně.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
@DavudO:
Svítilna bude velká a těžká. Je to i důsledkem parametrů, co od ní chci. Některé konstrukce jde optimalizovat, jiné ne. A třeba detekce překážky a nárazu optimalizovat jde. To že svítilna bude velká a těžká, neznamená, že použijí konstrukce, jenž bez dalších zásadních výhod svítilnu zvětší, či ji citelně zvýší hmotnost.
@Dex:
Myslíš si, že ty airbagovy vesty fungují bez elektroniky? Já ne. Navíc nedokážu si představit, že bych měnil v nějaké podzemní chodbě bombičku a skládal airbak zpátky pod kryt třeba 50x za hodinu? Já ne. Proto to chci řešit více použitelně. Maximálně by se airbak dal použít, kdyby svítilna odněkud padala. Ale vzhledem k četnosti tohoto nebezpečí by takový airbag byla jen další mrtvá váha a objem navíc.
Svítilna bude velká a těžká. Je to i důsledkem parametrů, co od ní chci. Některé konstrukce jde optimalizovat, jiné ne. A třeba detekce překážky a nárazu optimalizovat jde. To že svítilna bude velká a těžká, neznamená, že použijí konstrukce, jenž bez dalších zásadních výhod svítilnu zvětší, či ji citelně zvýší hmotnost.
@Dex:
Myslíš si, že ty airbagovy vesty fungují bez elektroniky? Já ne. Navíc nedokážu si představit, že bych měnil v nějaké podzemní chodbě bombičku a skládal airbak zpátky pod kryt třeba 50x za hodinu? Já ne. Proto to chci řešit více použitelně. Maximálně by se airbak dal použít, kdyby svítilna odněkud padala. Ale vzhledem k četnosti tohoto nebezpečí by takový airbag byla jen další mrtvá váha a objem navíc.
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
Tak jsem navrhnul řešení ochrany před nárazem, respektive detekci nárazu. Je to kombinace reflekxního čidla a nárazníku, jenž "obaluje" celý bok segmentu. Teď ještě potřebuju vyřešit jak "nárazníky" budou držet ve výchozí poloze. Zatím mě napadá buď magnet(y) či pružiny. Problém je ten, že uvnitř je místa málo (nechci segment příliš velký, i když vcelku velký je už teď) a tak třeba ukotvení pružin může být problematické. I z toho důvodu, že nechci žádný díl "zazdít", abych kvůli jeho případné montáží/demontáží musel rozmontovat větší část sestavy či dokonce celou. Nárazníky pokrývají celý obvod segmentu a i jeho horní a dolní hranu. Měly by umět detekovat náraz z libovolného úhlu. Vzhledem ke konstrukci jsem bezdotykovou metodu omezil pouze na obvod segmentu. Proto bude nutné mít minimálně 5 snímačů pohybu "nárazníku" na každý díl "nárazníku" (nahoru/dolů, doprava/doleva a ke středu), takže 30 ks na segment.Těmito "nárazníky" bude vybaveno všech 7 segmentů včetně toho vnitřního. Při složené hlavně (segmenty u sebe) budou sloužit vnitřní "nárazníky" jako kontrola vzdálenosti jednotlivých segmentů, v případě chyby čidla natočení či chyby v programu. Provedení segmentu je stále ve vývoji, ale už se přibližuju jeho finální podobě pro základní zkoušky jednoho segmentu. Z nich nejspíše vyplynou další nutné úpravy pro finální provedení ve svítilně. Ale to je důvod, proč ty testy chci dělat.
-
- Příspěvky: 385
- Registrován: 02 dub 2014, 15:30
Re: Čím detekovat bezdotykově překážky v bezprostředním okolí svítilny?
napric tim zubatym spojem by mohl vest dratek/osicka. v kazdem zbu by byla kolmo dirka.
jednoduse by se to potom dalo rozpojit a otevrit.
jednoduse by se to potom dalo rozpojit a otevrit.