Abeceda knihovna

packa
Příspěvky: 43
Registrován: 15 zář 2015, 12:32

Abeceda knihovna

Příspěvek od packa »

Ahoj nevíte jestli existuje nějaká knihovna která by umožnovala listování v abecedě a čísla ? potřebuju pomocí dvou tlačítek zadávat abecední znaky , jedním by se posouvaly znaky v abecedě a druhým potvzovaly .
Dík
Packa
pgerla
Příspěvky: 377
Registrován: 11 dub 2013, 00:17

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od pgerla »

Moc obecná otázka a vcelku nepraktické zadávání. Pomocí 2 tlačítek to máme na NC pile a je to ... Na jakém displeji to budeš zobrazovat a procesor/jazyk? Když tak bych to řešil jako 3 tlačítka, je to praktičtější.
DavidO
Příspěvky: 1005
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od DavidO »

Vím, že neodpovídám na kladený dotaz. Ale možná by se hodilo něco takovéhohle:
http://navody.arduino-shop.cz/navody-k- ... y-040.html
(je to s rotačním enkodérem, který se dá zároveň stisknout)
packa
Příspěvky: 43
Registrován: 15 zář 2015, 12:32

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od packa »

jasně můžou tam být tři tlačítka nebo rotační koder ,display bude 16x2 ale jde mi o tu abecedu plus čísla , jestly už není něco hotového , bude to pro esp , ale knihovnu pro arduino si uchodím .asi si to budu muset napsat sám .
pgerla
Příspěvky: 377
Registrován: 11 dub 2013, 00:17

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od pgerla »

Lepení knihoven může být cesta, ale nikdy to nebude stanovený cíl.

Takovou (neužitecnou) knihovnu na abecedu neznám. Proč by ji někdo psal, aby si měnil JEDINÉ písmeno na displeji.

Co ti poradím místo knihovny, navštiv KNIHOVNU a prostuduj jakoukoliv papírovou knihu o programování. Nalistuj kapitolu "Práce s poli" a dej pozor, aby to nebyla učebnice pro SZŠ "Práce na poli".

Nebo věnuj svůj čas a peníze někomu kdo ti knihovnu naprogramuje ;)
packa
Příspěvky: 43
Registrován: 15 zář 2015, 12:32

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od packa »

pgerla píše: 12 lis 2017, 12:51 Lepení knihoven může být cesta, ale nikdy to nebude stanovený cíl.

Takovou (neužitecnou) knihovnu na abecedu neznám. Proč by ji někdo psal, aby si měnil JEDINÉ písmeno na displeji.

Co ti poradím místo knihovny, navštiv KNIHOVNU a prostuduj jakoukoliv papírovou knihu o programování. Nalistuj kapitolu "Práce s poli" a dej pozor, aby to nebyla učebnice pro SZŠ "Práce na poli".

Nebo věnuj svůj čas a peníze někomu kdo ti knihovnu naprogramuje ;)
proč by ji psal ? asi aby ji mohl používat . nejde o jedno písmeno , ale o možnost napsat text - třeba heslo nebo přihlašovací údaje , musí to být malé tak nepřipadá v ůvahu klávesnice . navíc taková knihovna je , už jsem ji sehnal a je hojně využívána. děkuji ti za blbé poznámky.
Uživatelský avatar
Dex
Administrátor
Příspěvky: 1312
Registrován: 16 úno 2013, 14:26

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od Dex »

Pls bude-li fungovat, tak link na tu knihovnu, někdy se to může na něco hodit ;)
"all your robots are belong to us"
robodoupe.cz | rxd.cz | codetory.cz
pgerla
Příspěvky: 377
Registrován: 11 dub 2013, 00:17

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od pgerla »

packa píše: 12 lis 2017, 13:20proč by ji psal ? asi aby ji mohl používat . nejde o jedno písmeno , ale o možnost napsat text - třeba heslo nebo přihlašovací údaje , musí to být malé tak nepřipadá v ůvahu klávesnice . navíc taková knihovna je , už jsem ji sehnal a je hojně využívána. děkuji ti za blbé poznámky.
My dříve narození jsme tento systém viděli na videohrách kolem roku 1980.
Předpokládám jsi okopíroval část nějakého projektu. Ze kterého použiješ jak displej 16x2 tak velkou část kódu. Jinými slovy ...

Nevěřím, že jsi našel univerzální knihovnu, použitelnou s jakýmkoliv displejem ;)
Vladimir66
Příspěvky: 353
Registrován: 02 dub 2014, 15:30

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od Vladimir66 »

to pgerla: snazim se pochopit predchozi prispevek ale nejak mi to nejde.
"tento systém viděli na videohrách kolem roku 1980" - myslis zadavani zkratky jmena pomoci joysticku ?
"Předpokládám jsi okopíroval část nějakého projektu" - o nejakem kopirovani nikde neni zadna rec !
"Nevěřím, že jsi našel univerzální knihovnu, použitelnou s jakýmkoliv displejem" - nehledal univerzalni knihovnu,
ale knihovnu ke konkretnimu LCD 16*2 idealne s podporou zadavani znaku pomoci tri tlacitek.
knihovny jsou pro to, aby clovek otrocky nepsal a nevymyslel porad stejny kus kodu. a jsou sdilene mezi programatory.
to neni zadne "okopirovani" !
packa
Příspěvky: 43
Registrován: 15 zář 2015, 12:32

Re: Abeceda knihovna

Příspěvek od packa »

já už se zde asi raději nebudu nikoho na nic psát . myslel jsem že je tu toto forum aby si lidé pomáhaly , ale evidentně si tu pár jedinců potřebuje jenom honit ego .
Odpovědět