
Takže tam nacpu třeba 1N4007/8 a vyřešeno? DC měnič má trimr, takže nastavení není problém.
Zkoušel jsem počítat tu kapacitu superkondenzátoru a dostal jsem se k 1,5 F - neudělal jsem něco úplně blbě?

Nikdo neříká že nefungují, jen že je nelze brát jako dogma...Mno ale mě rady od Petra Kubáče vždycky fungovaly na 1*
Pokud ti jde o maly ubytek na diode, za cenu toho, ze ti po tech 10 sec bude v zavernem smeru sosat az 10mA (takze tak proste das o to vetsi kondik a pak se to stejne vypne), tak ti jeji "blbe" vlastnosti nevadi. Neco jineho je, kdyby to mela drzet zavrene tyden, tak ti vybije nejen kondik, ale i baterku. Ale to te zrovna ted vubec netrapi.Drobný problém je v tom, že schottkyho dioda není vůbec dioda - schválně se podívejte na běžné usměrňovací schottkyho diody do jejich datasheetu - kolik mají zpětný proud alias LEAK ? při zahřátí až 10mA !!! Copak se usměrňováním nezahříávají - klidně až na 50-60 st?
Cože ? 10 mA - pár takových diod zapojených někde v "nepropustném" směru v autě na sluníčku a baterka je za týden vybitá !! Protože i obyčejný odpor 1K pouští z baterky 12 mA.
Proto pozor pozor pozor - Schottky diody si za zmenšení úbytku v propustném směru o 0,3V nechají krvavě zaplatit. Používat Schottkyho diody pro přesné aplikace na malá napětí je blbost - to už je lepší klasická 1N4148.
asi tak ale dej tam ty 1N400... at máš klid. Ztráta energie ti hrozí jen z těch superkondíků při těch 10s a to ještě minimum například u SB320 nebo 1N5822 jsou to při 25°C jen max 2mA ve skutečnosti ještě méně (v datashetu jsou to mezní hodnoty, já jsem u těchto diod viděl podstatně nižší proudy) tak že netřeba se zneklidňovat. Ale jak psal Fulda je to jedno dej tam klidně ty 1N400..Na diodách nezáleží