Pro účastníky soutěže jsou proti minulým ročníkům asi vůbec nejpodstatnější dvě změny: překážka na dráze s hmotností jen 100 gramů, která nejspíš vyloučí použití klasických mikrospínačů pro detekci překážky a přerušení dráhy, které asi bude vyžadovat robustnější algoritmy pro detekci čáry.Plocha hřiště je bílá. Čára je černá o šířce cca 1,5 cm. Čára nemá křižovatky, může se však rozdvojovat a spojovat (v takovém případě je jedno, kterou cestou se robot vydá); čára tak může být dokonce ukončena smyčkou, která robota otočí zpět směrem ke startu. Startovní a cílová čára jsou vyznačeny dvěma kolmými značkami ve vzdálenosti 5 cm od čáry. Minimální vzdálenost čáry od okraje hřiště směrem do boku je 15 cm, minimální průměr zatáčky je 10 cm. Na hřišti mohou být drobné výškové nerovnosti (ale budeme se snažit, aby hřiště bylo rovné).
Na dráze mohou být překážky:
a) Předmět na trati: Na dráze může být položen předmět s rozměry alespoň 6(š)x8(v)x2(d) cm a hmotností alespoň 100 g. Robot se jej může dotýkat, ale nesmí s ním pohnout.
b) Přerušení trati: Dráha může být kdekoli přerušena v délce max. 20 cm. Za přerušením může čára pokračovat kdekoli v úhlu ±30° od původního směru. Okraj hřiště v tomto místě bude nejméně tak daleko, aby v obou extrémních úhlech čára mohla pokračovat a přitom byla dodržena minimální vzdálenost čáry od okraje uvedená výše.
Robot musí po čáře za libovolnou překážkou pokračovat nejdéle 30 cm od jejího konce.
V prvním kvalifikačním kole na trati nejsou žádné překážky. V každém dalším kole se počet překážek zvýší. Pro započtení času musí robot zdolat všechny překážky.
Než ale začne lamentace nad tím, že jsou tímhle diskriminovány různé závodní speciály, připomenu slova hlavního pořadatele RD: "... chceme, aby soutěžící vytvářeli roboty použitelné ve světě lidí..." a já se s ním plně ztotožňuji, protože určitě blíže ke skutečnému světu má pomalejší robot, precizně sledující čáru a schopný se vyhnout překážce, tedy stroj, napodobující bezobslužná nákladní vozidla (AGV), než vozítko, projíždějící zatáčky elegantním smykem, opouštějící a znovu hledající čáru a podobně.
Bezesporu ale by mohlo být zajímavé v příštích letech rozdělit soutěž ve sledování čáry na kategorii závodních speciálů a na kategorii "pracovních" vozíků, které by plnily při své cestě k cíli ještě nějaké úkoly a nebyly bodovány jen za čas jízdy.
A teď do mě...
