Assembler EQU

Odpovědět
cmeliak

Assembler EQU

Příspěvek od cmeliak »

Zdravím.

Kód: Vybrat vše

	list	 p=16f88
	#include <p16f88.inc>

;   Set configuration bits using definitions from the include file, p16f84.inc
	__CONFIG	_CONFIG1, _CP_OFF & _CCP1_RB0 & _DEBUG_ON & _WRT_PROTECT_OFF & _CPD_OFF & _LVP_OFF & _BODEN_OFF & _MCLR_ON & _PWRTE_ON & _WDT_OFF & _INTRC_IO
	__CONFIG	_CONFIG2, _IESO_OFF & _FCMEN_OFF

d1	EQU			0x7F
RB4	EQU			0x04

RESET	ORG 	0x0000

		BANKSEL	PORTA
		CLRF	PORTA
		CLRF	PORTB

		BANKSEL	ANSEL
		CLRF	ANSEL

		CLRF	TRISA
		CLRF	TRISB

		BANKSEL PORTB
LOOP
		CALL	DELAY
		BSF		PORTB, RB4
		CALL	DELAY
		BCF		PORTB, RB4
		GOTO	LOOP

DELAY
		MOVLW	.100
		MOVWF	d1
DELAY_0
		DECFSZ	d1, f
		GOTO	DELAY_0
		RETURN

		END
Tento code som zobral s amatérskeho rádia a chcel by som vedieť na čo je riadok

Kód: Vybrat vše

RB4	EQU  0x04

pretože ak dobre viem tak pomocou EQU priradím skratke "RB4" hodnotu ktorá sa nachádza na adrese "0x04" čo je register FSR pre nepriame adresovanie. Simuloval som tento program v MPLAB a hodnota FSR je 0 čiže
"BSF PORTB, RB4" by som mohol prepísať ako "BSF PORTB, 0" čo však nie je pravda a neovládal by som pin RB4. Keď odstránim

Kód: Vybrat vše

RB4	EQU  0x04
kód pracuje aj tak správne preto mi prosím vás vysvetlite na čo je tam ten riadok.
Uživatelský avatar
adamh
Příspěvky: 62
Registrován: 24 úno 2013, 23:10
Bydliště: Opava / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Assembler EQU

Příspěvek od adamh »

cmeliak píše:pomocou EQU priradím skratke "RB4" hodnotu ktorá sa nachádza na adrese "0x04" čo je register FSR pre nepriame adresovanie.
EQU je něco jako "equivalent". Symbolu RB4 se tím nepředává hodnota na adrese 0x04, ale přímo hodnota 0x04 (což dle kontextu odpovídá masce pro pin RB4). To číslo by pak mohlo být klidně i adresou, záleží na konkrétním použitím v jiné instrukci.