Lukáš33 píše:No jak na to koukam, tak by nakonec bylo možná nejvhodnější jít a motory řídit přes FET tranzistory.
To není špatný nápad, ale musíš si uvědomit, že řízení FETů má taky své záludnosti a při řízení můstků je potřeba počítat s tím, že každý tranzistor má nějaký čas sepnutí a čas rozepnutí. Pokud tohle zanedbáš, budeš (jako mnozí před tebou) plakat, že se ti ty tranzistory strašně hřejou a navíc budeš namáhat zdroj krátkými zkraty.
Zde je už hotové řešení. Doporučuji nepřehlédnout ty ostatní součástky okolo výkonových tranzistorů...
Dex píše:Napadlo mi použít Pb akumulátory, ale někde jsem četl, že nejsou vhodné pro pohony motorů, kvůli odběru větších proudů
Myslím, že konstruktéři všemožných elektrických koloběžek a kol by s tebou moc nesouhlasili
Ale pravdou je, že gelové Pb akumulátory nemají velkou zátěž rády, ovšem pokud vybíjecí proud nepřesáhne pětinásobek kapacity, není se čeho bát.
Pb akumulátory mají proti všem výše zmíněným obrovskou výhodu v jednoduchém nabíjení - stačí jim prostý
zdroj proudu s omezením maximálního napětí.