Návrh PCB

Odpovědět
MartinL
Příspěvky: 123
Registrován: 24 úno 2013, 14:13

Návrh PCB

Příspěvek od MartinL » 16 úno 2018, 11:26

Prosím přítomné odborníky o zhodnocení nápadu. Potřebuji k SMD součástce udělat "širší" cestičky z důvodu větších proudů. Napadlo mě táhnout spoj po obou stranách PCB. Je rozumné udělat prokovy přímo v smd plošce? Pájet se to bude ručně, alespoň by se prokov přímo zalil pájkou.
Díky za názor.

Uživatelský avatar
jrt
Příspěvky: 1349
Registrován: 17 úno 2013, 17:13

Re: Návrh PCB

Příspěvek od jrt » 16 úno 2018, 11:53

Ano, běžně se to tak dělá například u chladících plošek. A ty cestičky spoj taky několika prokovkami.
Případně, pokud by tam měl téct opravdu masivní proud, tak nechat cestičku odmaskovanou a na ni připájet vhodně natvarovaný měděný drát.
jrt
hobbyrobot.cz, profirobot.cz
edurobot.cz, robodoupe.cz

Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 645
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Návrh PCB

Příspěvek od fulda » 16 úno 2018, 17:36

Ano, běžně to dělám třeba v chladičích "DPak" nebo SOT-92 pouzder.
Většinou používám "micro via" tak kolem 0,3 - 0,4mm.
Je zajímavá a nekonečná diskuze, co dát na druhou stranu. U mne vítězí lenost, takže se spodní stranou nedělám nic a tím pádem tam přijde barva, která zespoda dírky zalepí. Někdo tam dává bStop, takže má pak po obou stranách hezké stříbrné plošky.
Třeba tady je detail z jedné desky kde bylo málo místa, ale já jsem potřeboval hodně rozvádět teplo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

DavidO
Příspěvky: 598
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: Návrh PCB

Příspěvek od DavidO » 18 úno 2018, 22:03

Via nemají stop samy od sebe?

Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 645
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Návrh PCB

Příspěvek od fulda » 19 úno 2018, 10:13

mají, ale micro via ho mají jen tenké v kroužku těsně kolem dírky a uprostřed ne, takže tam stejně nakonec v polovině případů barva nateče. Podívej třeba na fotky TADY.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

aladin
Příspěvky: 148
Registrován: 12 kvě 2013, 06:43

Re: Návrh PCB

Příspěvek od aladin » 19 úno 2018, 10:54

Někteří výrobci požadují odmaskované vias nebo si je sami odmaskují. A díry menší než 0,4mm jsou za příplatek.
Proč vlastně používat malé díry? Když použiju velkou a vyplním ji PbSn, tak mám přece lepší odvod tepla než několik malých "mostů"?
A ještě poznámka k obrázku - já používám gnd čáru na místě thermal mezery
MerkurRobot.cz
KlubTechniku.cz
Stavebnice.com

MartinL
Příspěvky: 123
Registrován: 24 úno 2013, 14:13

Re: Návrh PCB

Příspěvek od MartinL » 23 úno 2018, 20:57

Fulda: Díky za pomoc a hned připojím další dotaz. Níže píšeš o masce na prokovech. Jde nějak zařídit opak, tj. aby ty prokovy byly přikryty maskou. Tzn. jde nějak zrušit v hladině bStop to vynechání masky nad prokovem?

Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 645
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Návrh PCB

Příspěvek od fulda » 23 úno 2018, 22:05

Na to mám takovou jednoduchou odpověď, která není moc odpovědí.
Je to trochu jak jsem říkal na doupěti. Na stránkách elecrow je mimo jiné ke stažení Elecrow_PCB_eagle_rule.zip, který obsahuje *.dru soubory. Pokud si je natáhnu do DRC, tak ty tStop a sStop které jsou na via zmizí. Ale který parametr je k tomu donutí, to opravdu nevím.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

MartinL
Příspěvky: 123
Registrován: 24 úno 2013, 14:13

Re: Návrh PCB

Příspěvek od MartinL » 24 úno 2018, 10:57

Díky za pomoc. Trošku jsem to prozkoumal a funguje to následovně. V DRC na záložce Masks lze ovlivnit, v kterých místech nebude nepájivá maska.
Zásadní položka (viz. obrázek) je Limit. Pokud je daná díra/prokov menší než tato hodnota, tak bude maskou překryta (nevynechá se), pokud je větší, je pad odmaskován (tj. není na něm nepájivá maska).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 645
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Návrh PCB

Příspěvek od fulda » 24 úno 2018, 11:31

Bezva :)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host