BoosterR-CDE rozpoznání zkratu

Odpovědět
Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 609
Registrován: 04 led 2016, 17:18

BoosterR-CDE rozpoznání zkratu

Příspěvek od fulda » 05 kvě 2016, 21:15

Přišel mi mail z tohoto fóra od Davida, Je to taková často se opakující otázka, která se občas řeší spíš na TOMTO fóru.
David v mailu píše:Vážený Jindro,
poslední dva dny řeším s Bedlischem problematiku odpojování částí
"moduliště" pouze tam, kde se vyskytne přetížení a Martin mi doporučil
vyzkoušet řešení v podobě spojení centrály NanoX (ovládání jízdy vozidel
pomocí LokMausu II od Roca) a dvou BoosterůR CDE.
V nedávno vniklém KŽM Karviná uvažujeme o použití centrál NanoX (dvě jsem
si již sestavil dle vašich podkladů) a rádi bychom předešli nešvaru, kdy v
případě zkratu na jednom místě (úseku-stanici) "umře" celé moduliště. Proto
bychom zkusili ty boostery s nezapojeným vodičem "E", takže informace o
přetížení by se do centrály podle všeho nedostala a centrála by dle našich
úvah měla zůstat stále v provozu.
V dané problematice jsem víceméně začátečník a tak bych se chtěl optat, jak
je řešena ochrana proti přetížení u zmíněných boosterů. V případě že zkrat
pomine, "nahodí" se booster (obvod L6203) sám nebo ho bude třeba nějak
"nastartovat" ? Snesou součástky boosteru dlohodobější zkrat (dejme tomu
max. 1- minuty ? Je zmíněné řešení podle Vás rozumné ?

Děkuji za případné odpovědi.

S pozdravem
Takže na to odpovím asi tak - pokud se podíváme na booster, tak zjistíme, že nemá šanci jak se dozvědět, že zkrat již pominul. On prostě bud zoufale volat do své hlavní centály že na kolejích je zkrat a ať kouká vypnout napájení. A to bude dělat tak dlouho, dokud ho opravdu centrála nevypne. Jiné prostředky prostě nemá k dispozici. Ještě by mohl cvičně zkoušet to napájení připojit, ale v případě že bude třeba ta problematická část malej vagónek s tenkými okolky, tak se může stát, že se ty okolky po několika pulzech v řádu několika ampér roztaví.

Takže já říkám, že pokud je na kolejišti zkrat, má se vypnout celé. Existuje spoustu lidí, kteří mají jiný názor (a moduláři mezi ně patří), tak ti ať si používají všelijaká udělátka se žárovkou a s odpojováním signálu E, ale já jsem zásadně proti. Stejně je to v zásadě neudržitelný stav. Jak píšu TADY - za velmi krátkou dobu se všechny vlaky nahromadí čelem k oblasti kde je zkrat a stejně už se nebude dát jezdit.
Mohu použít citát z Cimrmana "... ale horníci se mu hromadili v dole ..."
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host