Stránka 2 z 2

Re: Syndrom unaveného motoru

Napsal: 04 čer 2018, 09:58
od daton
Ahoj dřív jsem se k netu nedostal, všem díky za nápady a doporučení. Motor jsem měřil a vzhledem k síle drátu(je tam cca 0,8mm) se ten odpor moc nemění a mezizáviťák bych asi nepoznal (nemám tak přesné vybavení) a navíc to zkresluje ten komutátor. Zkusím ho vyčistit ale ted se mi jeví si nejpravděpodobnější , že je to kluzné ložisko. Přijde mi totiž že ten motor má jiný zvuk a když prostříku ložiska tak se to na chvilku zlepší a o dost stoupnou otáčky ale po cca 10s někdy dřív někdy později zase klesnou a motor začně trochu hučet ale je to velmi nízký ton, níkoliv vysoký na které jsem u zadírajících se ložisek zvyklý.
No už je objednáno tak řeším spíš to stahování pastorku. O tom nahřátí jsem četl a i o tom píšete ale mě spíš zajímá jak to udělat. Zda stačí horkovzkuška, nebo to chce propanbutanový plamínek z toho hořáku na zatavování smršťovaček, nebo jinak (trafopájka atp.) a hlavně zda to má smysl. Pastorek tak jak je to u těchto zařízení obvyklé, nalisován poměrně pevně. A když začnu nahřívat tak nahřívám pastorek a jeho masu kovu, ale zároveň i hřídel tak, že se rozpínají obě komponenty, a tedy rozvolnění teplem asi nebude nijak účinné. A taky jak moc to nahřívat, existuje zde nebezpečí změny ve struktuře kovu, a pastorek se pak může stát měkkým nebo prasknout. Proto jsem se ptal jak a hlavně na ty zkušenosti.

Re: Syndrom unaveného motoru

Napsal: 04 čer 2018, 11:23
od jrt
Pokud jsem kdy něco takového dělal, tak jsem součástku nahříval zapalovačem.
Pastorek je s největší pravděpodobností přilepen, a existují lepidla, která jsou pevnější než svar a odolná teplotě.

Re: Syndrom unaveného motoru

Napsal: 04 čer 2018, 14:03
od daton
NO tak to budu muset nahřát tak až přijde motor tak se do toho pustím. Dík za rady.

Re: Syndrom unaveného motoru

Napsal: 04 čer 2018, 21:47
od jova
Asi to nebude tenhle případ, ale setkal jsem se se startérem který taky moc netáhnul. Rozebral jsem ho, vyčistil, na nabíječce vyzkoušel a po namontování to samé. Nakonec jsem zjistil, že už bylo tak opotřebené přední ložisko, že se rotor při startování "přilepil" na stator a brzdilo ho to.