možná je to námět spíš na přednášku na Květnové Malostranské Robodoupě, možná na diskuzi tady.
Občas se setkáváme s použitím PWM pro regulaci DC motoru. Jeden by si řekl, že to není žádná velká věda, prostě se udělá signál a je to. Ale co když se tím někdo začne rigorózně zabývat že?
Takže jsem si všiml, že některé integrované H-můstky (například TB6612FNG mají přímo vstup pro PWM. Co je pro mne ale zvláštní je, že pokud je na tomto vstupu H, potom je výstup připojen podle nastavení (dejme tomu L,H), pokud je na PWM vstupu L, tak je výstup ve stavu L,L - tedy brzda. Já bych očekával spíš Z,Z - tedy odpojeno.
Neexistuje nějaký snadno pochopitelný materiál, který by popisoval, co je vlastně výhodnější? Jestli střídat energii a brzdu, nebo energii a volnoběh?
Kód: Vybrat vše
┌┐┌┐┌┐┌┐┌ H ┌┐┌┐┌┐┌┐┌ H
OUT1 ┐│││││││││ Z OUT1 └┘└┘└┘└┘└┘ Z
└┘└┘└┘└┘└┘ L L
H H
OUT2 ┐ ┌ Z OUT2 ┐ ┌ Z
└────────┘ L └────────┘ L