Trocha PWM teorie

Odpovědět
Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 749
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Trocha PWM teorie

Příspěvek od fulda » 06 kvě 2019, 13:01

Ahoj,

možná je to námět spíš na přednášku na Květnové Malostranské Robodoupě, možná na diskuzi tady.

Občas se setkáváme s použitím PWM pro regulaci DC motoru. Jeden by si řekl, že to není žádná velká věda, prostě se udělá signál a je to. Ale co když se tím někdo začne rigorózně zabývat že?

Takže jsem si všiml, že některé integrované H-můstky (například TB6612FNG mají přímo vstup pro PWM. Co je pro mne ale zvláštní je, že pokud je na tomto vstupu H, potom je výstup připojen podle nastavení (dejme tomu L,H), pokud je na PWM vstupu L, tak je výstup ve stavu L,L - tedy brzda. Já bych očekával spíš Z,Z - tedy odpojeno.

Neexistuje nějaký snadno pochopitelný materiál, který by popisoval, co je vlastně výhodnější? Jestli střídat energii a brzdu, nebo energii a volnoběh?

Kód: Vybrat vše

      ┌┐┌┐┌┐┌┐┌ H        ┌┐┌┐┌┐┌┐┌  H
OUT1 ┐│││││││││ Z  OUT1 └┘└┘└┘└┘└┘  Z
     └┘└┘└┘└┘└┘ L                  L

                H                  H
OUT2 ┐        ┌ Z  OUT2 ┐        ┌ Z
     └────────┘ L       └────────┘ L
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

butan
Příspěvky: 4
Registrován: 02 dub 2019, 07:06

Re: Trocha PWM teorie

Příspěvek od butan » 06 kvě 2019, 20:32

Ta "brzda" je správně. Představ si že v sérii s motorem je tlumivka. Ta i s můstkem ti udělá snižovací měnič, jehož napětí je přímo úměrné střídě té PWM.
Ve variantě "odpojeno" výstupní napětí nebude lineárně závislé na střídě, v integrovaném můstku bude zbytečně topit dioda přemosťující spodní tranzistor, a nebude to umět rekuperovat z motoru.
Lubor

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host