Brzdění motorů

Uživatelský avatar
fulda
Příspěvky: 521
Registrován: 04 led 2016, 17:18

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od fulda » 12 úno 2018, 20:20

Dex píše:
12 úno 2018, 19:58
Mně prostě jenom přišlo divný, proč má jeden brouk v datasheetu možnost zkratovat k zemi nebo k Vcc. Tak jsem čekal nějakou tajemnou fintu mno a ono nic.
Ne, vážně, víš o kolik lépe se ten motor cítí když ho brzdíš k V+ :?:
Schválně se ho zeptej :mrgreen:

Jinak je to k něčemu jinému než k brždění DC motoru.

A ještě - některé drivery mají při vstupu HH na výstupu XX (odpojeno) a při vstupu LL na výstupu LL (brzda).
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.

Uživatelský avatar
Dex
Administrátor
Příspěvky: 819
Registrován: 16 úno 2013, 14:26

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od Dex » 12 úno 2018, 23:06

Konkrétně mne zajímá tenhle brouk http://www.st.com/content/ccc/resource/ ... 043711.pdf

a tam, na straně 15, je v tabulce Break to Vcc a Break to GND.

Mno a mne jenom zajímá, čím se to prakticky liší ;)
"all your robots are belong to us"
robodoupe.cz | rxd.cz | codetory.cz

daton
Příspěvky: 409
Registrován: 16 bře 2013, 16:12

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od daton » 13 úno 2018, 08:18

Je to tak že při LL se výstup A a výstup B připojí na oba na GND tedy zem a motor brzdí (jeho vývody jsou zkratované) no a v případe HH jde výstup A na Vcc a rovněž výstup B jde na Vcc a tedy motor opět brzdí (jho vývody jsou opět zkratované).Rozdíl je jen v tom že jednou jsou zkratované na zem a podruhé na Vcc.

pgerla
Příspěvky: 314
Registrován: 11 dub 2013, 00:17

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od pgerla » 13 úno 2018, 08:57

hmm tak to je nuda, kotoučové brdy by nebyly?

DavidO
Příspěvky: 428
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od DavidO » 13 úno 2018, 13:48

Čistě teoreticky by to mohlo nebýt jedno v nějakém zapojení, kdy by horní a dolní půlka toho H-můstku byly elektricky zapojené různě. Jinak je to opravdu zcela ekvivalentní.

(fajnšmekři ale při jízdě dopředu brzdí k zemi a při jízdě dozadu k Vcc, a v každé konečné (nejdéle však po hodině) přepínají :mrgreen:)

Edit: Když by se to použilo jako half-bridge, tak dává dobrý smysl mít jasně nadefinované, ke které straně se to zkratuje, protože to pak znamená normální provoz půlmůstku - když se spojí INA a INB tak se to ve full-bridge zapojení chová jako brzda a v half-bridge zapojení jako prosté sepnutí horní resp. doplní půlky.

Uživatelský avatar
gilhad
Příspěvky: 139
Registrován: 29 kvě 2015, 00:36

Re: Brzdění motorů

Příspěvek od gilhad » 14 úno 2018, 07:16

Taky z inzenyrskeho hlediska je dobre mit na kazde kombinaci vstupu povesenou nejakou funkci (a nikoli nedefinovane chovani) a mozna jim proste v tom zapojeni mustku vyslo jednoduse ze jedna kombinace jde krizem, druha obracene (tedy vpred a vzad), a pak jedna jde horni pulkou a druha dolni pulkou (oboji brzdeni, ale dobre tam napsat, ktere je ktere), eventualne to odpojit cele. Zbyvajici mozne kombinace (spojene leve, ci prave pulky) se z nejakeho duvodu nepouziva :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host