Stránka 2 z 2

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 13 lis 2017, 20:44
od Dex
packa píše: 13 lis 2017, 20:17 já už se zde asi raději nebudu nikoho na nic psát . myslel jsem že je tu toto forum aby si lidé pomáhaly , ale evidentně si tu pár jedinců potřebuje jenom honit ego .
Nad to je potřeba se tak nějak povznést ;)

A co ta knihovna - funguje?

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 13 lis 2017, 22:03
od DavidO
packa píše: 13 lis 2017, 20:17 já už se zde asi raději nebudu nikoho na nic psát . myslel jsem že je tu toto forum aby si lidé pomáhaly , ale evidentně si tu pár jedinců potřebuje jenom honit ego .
To ne, to se ptej v pohodě dál, od toho tu tohle fórum je. Tvá druhá věta je pravdivá v obou částech, tedy až na to, že těch divnejch tu není ani "pár", stačí se podívat na jméno přispívajícího a uvidíš, že si ho tu honí pořád jeden ;)

Kterou knihovnu jsi našel? Já bych si nejspíš obsluhu tlačítek napsal sám a na LCD použil pár funkcí ze staršího projektu - kdysi dávno jsem si to pro AVR napsal sám, tak to používám, když je potřeba, ale je to samozřejmě poplatné tomu, jak displej připojím, to si tam pak patřičný kus klidně přepíšu, je to jen několik řádek. Ale jak na na porty na ESP, to já neznám (nedělám s ním).

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 13 lis 2017, 22:06
od pgerla
Vladimir66 píše: 13 lis 2017, 20:09 to pgerla: snazim se pochopit predchozi prispevek ale nejak mi to nejde.
"tento systém viděli na videohrách kolem roku 1980" - myslis zadavani zkratky jmena pomoci joysticku ?
"Předpokládám jsi okopíroval část nějakého projektu" - o nejakem kopirovani nikde neni zadna rec !
Veřejné videohry na pouti (pak i v hospodách) neměly Qwerty klávesnici. Pomocí 3 tlačítek když byl hráč v první 20-cítce, tak se mohl podepsat.

Packa tu nenapsal z počátku nic konkrétního ani to v jakém jazyku by (nazývaje to hrdě) knihovna měla být. Z toho lze usoudit, že neměl fyzicky ani LCD 16x2 jinak by byl konkrétnější a upřesnil i2c, SPI, serial atd.

Může nás těšit, že našel komplet projek ze kterého (vyjme) čás kódu a "knihovnu".

Pokud se pletu dočká se DEX odkazu, kde si ji stáhne.

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 13 lis 2017, 22:45
od Dex
Já bych si asi tohle taky napsal sám, ale právě proto mne zajímá, jak na to šel někdo jiný.

Šikovný by na to byl ten stisknutelný rotační enkodér. Když je na něm pořádný čudlík, dá se s ním rychle a pohodlně vybírat znaky.

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 14 lis 2017, 08:33
od Pirx
Dex píše: 13 lis 2017, 22:45 Já bych si asi tohle taky napsal sám, ale právě proto mne zajímá, jak na to šel někdo jiný.

Šikovný by na to byl ten stisknutelný rotační enkodér. Když je na něm pořádný čudlík, dá se s ním rychle a pohodlně vybírat znaky.
Nemuzu si pomoct, ale me rotacni enkoder se stiskem k srdci neprirostl, i kdyz v par projektech jsem to pouzil. Drive nebo pozdeji pri otaceni nechtene stisknes a musis opravovat.
Nejnovejsi zkusenost je Prusova jinak skvela tiskarna. I kdyz je jeho "tocitko" vybaveno kridelkem pro lepsi manipulaci, stejne dochazi k nechtenym stiskum.

Nicmene k polozenemu dotazu: Misto hledani knihovny, ktera stejne nebude "to prave", bych si obsluhu zadavani znaku v ramci rozsirovani obzoru taky napsal. Da se to udelat milionem zpusobu, idealne povesit na preruseni. Knihovna pro displej uz dava vetsi smysl.

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 14 lis 2017, 19:38
od gilhad
pgerla píše: 13 lis 2017, 22:06 Packa tu nenapsal z počátku nic konkrétního ani to v jakém jazyku by (nazývaje to hrdě) knihovna měla být. Z toho lze usoudit, že neměl fyzicky ani LCD 16x2 jinak by byl konkrétnější a upřesnil i2c, SPI, serial atd.
Pro tebe by ji mohl treba napsat v jazyku SPI a ty by sis to pak prelozil pomoci I2C, takze bys jako bonus ziskal SPC a mohl bys na to koukat na pokracovani, jako na serial :lol:

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 14 lis 2017, 19:48
od Vladimir66
rutina pro rotacni enkoder se stiskem se musi chytre programovat.
tim myslim, ze kdyz se s nim prestane otacet, tak "ceka" na stisk tlacitka a je chvili neaktivni pro zmenu otaceni.
tim se zabrani, ze se behem zmacknuti tlacitka (a pripadneho nechteneho pootoceni enkoderu) nezada jiny znak, nez ktery byl puvodne "natocen".

ad jazyk - jsme v sekci Arduino a tak vzdy predpokladam "Arduinacke Cecko", pokud neni v dotazu konkretne upresneno ..
-V66

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 15 lis 2017, 11:15
od pgerla
gilhad píše: 14 lis 2017, 19:38Pro tebe by ji mohl treba napsat v jazyku SPI a ty by sis to pak prelozil pomoci I2C, takze bys jako bonus ziskal SPC a mohl bys na to koukat na pokracovani, jako na serial :lol:
SPI je sériové periferní rozhraní. Používá se pro komunikaci mezi řídícími mikroprocesory a ostatními integrovanými obvody. Komunikace je realizována pomocí společné sběrnice. Wikipedie

I²C je multi-masterová počítačová sériová sběrnice vyvinutá firmou Philips, která je používána k připojování nízkorychlostních periferií k základní desce, vestavěnému systému nebo mobilnímu telefonu. Wikipedie

Seriál – Wikipedie
https://cs.m.wikipedia.org › wiki › Seriál
Seriál je obecné označení pro opakující se událost, děj nebo dílo. Obvykle se jedná o sled novinových či ...

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 15 lis 2017, 14:12
od gilhad
Vida, dokazal sis to dohledat, ted jeste aby ti doslo, ze z volby jazyka nelze usuzovat na pouzite rozhrani, ani naopak a ze to nema nic spolecneho s fyzickym vlastnictvim zarizeni :lol:

Re: Abeceda knihovna

Napsal: 15 lis 2017, 20:52
od pgerla
gilhad píše: 15 lis 2017, 14:12 Vida, dokazal sis to dohledat, ted jeste aby ti doslo, ze z volby jazyka nelze usuzovat na pouzite rozhrani, ani naopak a ze to nema nic spolecneho s fyzickym vlastnictvim zarizeni :lol:
Vida už ti došly prášky.