Jak přidat knihovnu

fin
Příspěvky: 37
Registrován: 19 dub 2013, 15:24

Re: Jak přidat knihovnu

Příspěvek od fin »

Kompilace souboru bez závad. Ale problém mám s přiřazením Arduino pin -> displej pin.
V manualu je přiřazení LCD5110(SCK,MOSI,DC,RST,CS). 8, 9, 10 , 11, 12
Ale na displeji je RST,CE,DC,DIN,CLK
Shodný jsou jen RST DC . Domnívám se
RST Arduino pin 11 -> displej pin.1
DC Arduino pin 10 -> displej pin.3
Jak propojit zbývající ?
DavidO
Příspěvky: 1133
Registrován: 01 kvě 2013, 21:27

Re: Jak přidat knihovnu

Příspěvek od DavidO »

To je jen jinak pojmenované, holt autor knihovny si to pojmenoval jinak, než autor displeje, ale význam je stejný.
DIN (data in) = MOSI (master out, slave in), (data in je z pohledu displeje, zatímco z pohledu Arduina je Arduino master a displej slave)
CE (chip enable) = CS (chip select),
CLK (clock) = SCK (serial clock).
Pro úplnost, RTS je reset a DC je data/command.
Ten displej se připojí na nějaké piny Arduina (to v podstatě jedno, akorát aby se to s něčím jiným netlouklo) a pak se tomu objektu řekne, kam je to připojené. Ještě bacha na napájení, ten displej by měl asi mít 3.3V a ne 5V a pro sichr bych asi všechny komunikační piny propojoval s Arduinem přes odpor třeba 10k, CE přes 1k. A jestli tam budeš připojovat i podsvětlení, tak taky přes nějaký odpor, třeba klasický 330R anebo jiný, aby to svítilo akorát (jen ne natvrdo bez odporu).
Nikoho plánovaně neurážím. Jestli se Vám nelíbí co píšu, tak to nečtěte. A ostatně, třeba za to nemůžu - Researchers believe that dark humor can be a significant symptom of dementia.
fin
Příspěvky: 37
Registrován: 19 dub 2013, 15:24

Re: Jak přidat knihovnu

Příspěvek od fin »

Při kompilaci v pořádku, ale stejně je nějaká chybička. Napětí do disleje je přibližně 3.28V. Arduino CE připojeno k displeji přes odpor 1k . Ostatní přívody z Arduina do displeje přes odpor 10k. Slabě je vidět rámeček a nic v něm. V čem může být chyba? Nemůže to být tím,
že napájení arduina je jen přes USB?
Není chyba v těchto řádcích ? Po zapsání řádky pro zvětšení kontrastu je obdélník s jemnýma tečkama po celém obdélníku.

Kód: Vybrat vše

//  lcd.GotoXY(2,1); 		   //přejdeme na pozici x=2, y=1
  myGLCD.setContrast(80);
  myGLCD.print( " Servotester ",CENTER,0);  //uvítací nápis
Odpovědět