Programování Videocore IV na Raspberry

Zajímavé odkazy, literatura, nápady ...
Odpovědět
derak
Příspěvky: 19
Registrován: 09 dub 2018, 14:17

Programování Videocore IV na Raspberry

Příspěvek od derak »

Pokud používáte ve svém projektu Raspberry a zpracováváte data z kamery mohlo by se vám hodit několik odkazů.
Předně https://github.com/mn416/QPULib.
Jednoduchá knihovna pro programování QPU jednotek, v podstatě obdoba unifikovaných shaderů z grafických karet.
Jsou tam hezké příklady a u některých je podrobný popis takže člověk pochopí co a proč dělají. Na druhou stranu chybí jakákoliv další dokumentace.
Knihovna má i emulační režim díky čemuž je možné příklady přeložit, spustit a případně ladit i na PC. To se samozřejmě týká projektů které ji používají pokud s touto možností počítají.
Na druhou stranu vzhledem ke své jednoduchosti neumožňuje využít všechny možnosti QPU a trochu komplikovanější je i její použití ve vlastním projektu, protože se jedná spíše o jakýsi polotovar skládající se z hromady zdrojových souborů a zakomponování do svého projektu si musíte pořešit sami, ale to se dá zvládnout pokud umíte používat make a na rozdíl od následujících možností mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že je použitelná a funguje.
Určitě však doporučuji minimálně prostudovat ty příklady.

Další odkaz je https://github.com/doe300/VC4CL což je implementace OpenCL pro Raspberry, (zatím jsem nezkoušel).
Výhodou je, že se jedná v podstatě o standart, takže znalost této knihovny se dá využít i jinde a k OpenCL obecně existují i tutoriály a dokumentace.
Bohužel související projekt VC4C což je překladač pro VC4CL je na githubu označen jako failed takže je otázka, nakolik je to v tuto chvíli použitelné.

A naprostý hardcore je https://github.com/nineties/py-videocore což je jak název napovídá knihovna pro programování Videocore z Pythonu a zdůrazňuji to "z" protože se to tam pere "v" assembleru :lol: .
Tuhle cestu jsem zatím také nezkoušel.
Odpovědět